Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn emetofobie verhaal
BerichtGeplaatst: 03 jun 18 0:08 
lid

Hoi iedereen, ik ben een meisje (16 jaar) en ik heb al 9 jaar een angststoornis die vooral om emetofobie draait.

Ik was altijd al een angstig kindje maar toen ik 7 was begon de emetofobie mijn leven over te nemen. Ik ben toen begonnen met cognitieve gedragstherapie wat me veel geholpen heeft. Helaas bleef de angst in vlagen terugkomen. Soms had ik er een jaar geen last van en dan langzaamaan weer wel. Ik heb vele soorten therapie gehad; psychomotorische therapie, emdr, meer cognitieve gedragstherapie en exposure therapie. Toen ik 11 was kwam de angst weer omhoog, kon ik niet meer naar school en at ik bijna niks meer uit angst over te moeten geven, maar na hard werken en veel hulp ging het toen ik 13 was weer goed.

De afgelopen 2 jaar gingen super! Ik ben zelfs naar een pretpark geweest, wat 1 van mijn grootste angsten was;
Lezen op eigen risico: toon
omdat mensen er vaak overgeven na achtbanen enzo
dus dat ging heel goed.

Helaas werd een half jaar geleden mijn broertje ziek en toen raakte ik voor het eerst in tijden weer in paniek. Ik dacht dat hij mij aangestoken had en de angst bleef maar komen. Ik ben toen na een week angstig thuis zitten weer naar school gegaan, om meteen weer terug naar huis te keren. Alles werd weer wat moeilijker voor me en ik ging weer in therapie, een lichte therapie omdat het een kleine terugval was.

In februari merkten we dat alles steeds moeizamer ging. Tussen februari en nu ben ik gestopt met werk, dansen en naar school gaan. De emetofobie heeft mijn leven weer overgenomen en dit keer extremer dan ooit.

Ondanks alles ben ik iemand die zeer optimistisch is. Ik kijk naar de toekomst. Nu ben ik bezig met zoeken naar een intensievere therapie of een dagbehandeling. Bedankt voor het lezen en ik zal hier en daar vast nog vaak dingen plaatsen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur