Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Soort van Emetofobie??
BerichtGeplaatst: 03 jul 18 16:39 
lid

Angst om over te geven of echt emetofobie?

Ik vind mijn angst om over te geven heel tegenstrijdig, en weet niet goed of het een vorm is van Emetofobie of niet...?

Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst sinds jaren overgegeven, sindsdien eet ik mezelf niet helemaal meer vol en kon ik ook niet meer overgeven, terwijl ik best wel een sugarjunkie ben.

Maar twee weken geleden was het weer zover, en heb ik de hele nacht boven de wc gehangen, nu is alle angst weer terug gekomen. Ik ben vooral heel erg bang om over te geven waar anderen bij zijn. Mijn vader was dan ook niet echt helpend toen ik moest overgeven en zei dat de avond erna dat ik niet meer mocht doen...

Maar ik heb zelf een beetje gegoogled rond de fobie en heb zelf niet heel veel problemen met films waarin wordt overgegeven. Wel als mensen om me heen zeggen dat ze misselijk zijn of moeten overgeven raak ik in paniek en word zelf ook snel misselijk. En echt het checken van houdbaarheidsdatum doe ik ook niet, ik let wel heel erg op vlees omdat mijn moeder een keer een voedselvergiftiging had van een hamburger.

Ik merk om de een of andere reden ook dat ik het moeilijk vind om te eten met andere in de buurt. en liever gewoon alleen zit. Maar het is echt angst om over te geven als er andere bij zijn, zolang ik alleen ben vind ik net ff wat minder.

Die ene keer ziek leek ook te komen van spanning, ik had net 4 keer EMDR therapie achter de rug en dat gaf ook spanning. Maar dat zorgt ook dat ik niet in therapie wil omdat ik eindelijk een punt kan gaan zetten achter de drie jaar die ik net gehad heb :D . Maar ondanks dat het me leven wel met vallen en opstaan beheerst weet ik het niet zo goed....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur