Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 feb 18 0:19 
actief lid

Hoi lieve mede emetofoben :welcome:

Ik ben hier echt super lang niet geweest, want het gaat eigenlijk gewoon goed. Van iemand die het huis niet uit durfde ben ik nu gewoon aan het studeren en plannen aan het maken voor de toekomst en ook veel aan het reizen.

Ik vroeg me af of anderen, die ook zo goed als 'genezen' zijn zich herkennen in die laatste hardnekkige steeds terugkerende angsten. Bijvoorbeeld in het vliegtuig laatst moesten we landen op schiphol met een flinke storm, en dan is die paniek gewoon weer als vanouds terug. En zojuist kreeg ik flink last van mijn buik en zit ik met erge hartkloppingen en alle symptomen van paniek op het toilet.. pure angst.

Ik heb vaak het gevoel dat ik 'net eraan ontsnap'. En ik hoop dat mensen zich daar in herkennen als ik het op deze manier omschrijf. Het voelt alsof ik steeds het geluk heb dat 'het net niet gebeurt' in plaats van dat ik het allemaal mooi wel doorsta. En op die momenten (zoals net op het toilet) kan ik me ook weer meteen zo ontzettend vermoeid en wanhopig voelen.. alsof ik in een bubbel leef waarin ik doe alsof ik niet bang ben, maar als puntje bij paaltje komt kan ik het gewoon niet aan en raak ik meteen in paniek. Het voelt ook een beetje als falen, dat ik dacht dat ik er was maar het me gewoon niet lukt om over die laatste drempel heen te komen. (die laatste drempel is dan daadwerkelijke confrontatie met ziekte). Het voelt dan zó als alleen maar overleven.. en mezelf voor de gek houden met die reisjes plannen naar verre oorden, alsof ik dat echt kan.

Herkent iemand zich hierin? En zijn jullie nog een therapie aangegaan om 'het laatste stuk' op te ruimen? En hoe ging dat? Ik heb vooral ervaring met EMDR wat mij heel goed geholpen heeft, maar heeft iemand anders misschien ervaring met medicatie of cognitieve therapie of andersoortige therapie die geholpen heeft?

En..heeft iemand eigenlijk ervaring met het volledig oplossen van deze rot fobie? Ik wil het echt niet meer..

Liefs, Laura

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 18 3:53 
lid

Hoi Laura,

Helaas heb ik (nog) geen ervaring dat ik geen last meer heb van deze fobie. Zelf heb ik verschillende soorten therapieen gevolgd. Voor mij hielp homeopathie erg goed. Ik heb ook cognitieve therapie gevolgd meerdere keren alleen het punt daarmee voor mij is, Ik weet het in mijn hoofd allemaal wel.. maar ik voel het niet. Ik kon in mijn hoofd alles doen zoals ze mij geleerd hadden maar toch deed mijn lichaam gewoon zijn eigen ding en raakte ik in paniek.
En door middel van energetische therapie en homeopathie kan ik beter bij het gevoel wat mij een heel stuk verder heeft geholpen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb er erg positieve ervaringen mee.

Liefs emmelie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur