Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jun 17 18:08 
lid

Hoi allemaal ! :welcome:

Ik kamp echt al jaren met emetofobie. Vroeger dacht ik en iedereen om me heen dat ik smetvrees had, wat eigenlijk niet het geval is. Heb pas een paar jaar geleden gezien dat waar ik echt in paniek van kan raken een naam heeft. Heb een aantal van jullie verhalen gelezen en ik moet zeggen dat alles me super bekend voor kwam. Vreselijk is 't om in paniek te raken als je je maar een beetje misselijk voelt! en dan helemaal als je niet in je eigen vertrouwde omgeving zoals thuis bent.

Ik heb het zo erg gehad dat ik op m'n werk zat en gewoon elke keer dat ik me zo voelde zwaar in paniek raakte, naar buiten moest gaan en daarna naar huis wilde. Uiteraard kon ik mijn baan ook niet houden omdat ik zo vaak ziekig was. Ik werd pas rustiger als ik wist dat ik onderweg naar mijn veilige omgeving was. Een paar maanden terug werd er bij mij Helicobacter Pylori gevonden ( https://www.mlds.nl/ziekten/helicobacte ... ectie-met/ ) verschrikkelijk !! moet je net emetofobie hebben !! Moest toen 32 anti biotica pillen slikken. Je kunt begrijpen dat je lichaam daar van streek van kan raken. Gelukkig is de bacterie daarmee wel weg gegaan.

Ik probeer soms aan vrienden uit te leggen wat er door me heen gaat, maar zij kijken me dan zo hulpeloos aan. Ik heb ook sterk het idee dat mensen die het niet mee maken dit ook niet kunnen begrijpen. Toch snappen ze wel hoe vervelend je je voelt als je last hebt van je maag, toch begrijpen ze niet dat er mensen zijn die fobie├źn hebben voor zulke gevoelens.

Wat ik hoop is dat ik met meerdere mensen hierover kan praten op dit forum. Dit kan je zo weerhouden om te genieten van het leven. Ik ben super depressief geweest ook mede hierdoor.

Groetjes,
Chocokoekje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur